mandag 18. oktober 2010

Travle nordmenn på sist beste!

På fredag da jeg satt på Gardermoen og ventet på resten av gjengen som kom med et annet fly, ble jeg sittende å observere litt rundt meg. Og det skal vel sies at jeg er en smule opptatt av aktivitet, så dette var det jeg reagerte på:

På dette bildet ser man en rulletrapp og en vanlig trapp. Ser man nøye ser man at det er kun 3 personer som går i den vanlige trappen og rulletrappen er stappfull. Det man ikke ser er at det var en laaang kø til rulletrappen. Så kan man si; "Ja,men man gidder ikke å ta trappen når man har masse bagasje." Og det kan jeg være helt enig, men når var det slik at en stor prosentandel ikke hadde annet enn en sekk eller veske. Og det gikk på ingen måte raskere å ta rulletrappen,for den gikk jo i sitt vanlige trege tempo, mens man kunne se de få som tok den vanlige trappen kom opp først. Kan legge til at det var selvsagt ingen som gikk i rulletrappen heller. Åh,så travelt de har det! (men de hadde jo det,for med en gang de kom av rulletrappen sprang de avgårde)

Det er søren meg ikke rart Norge virkelig begynner å bli overvektige og inaktive.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar