tirsdag 19. april 2011

Dagens Sørlandsbadet

Nesten hver gang jeg trener på Sørlandsbadet får jeg høre festlige kommentarer i garderoben eller i bassenget. I dag kom "dagens" i bassenget, av en nordlending. Må bare skyte inn først at jeg trener alltid ca 2 timer når jeg trener i bassenget.

En relativt frimodig dame fra Nord-Norge hadde jeg selskap av da jeg slang meg i bassenget. Vi pratet litt løst og fast om svømming og trening, og hun var meget fornøyd med de 500meterne hun hadde lagt bak seg da hun takket for seg og gikk opp av bassenget. En liten time etter at hun hadde gått hører jeg plutselig en overrasket stemme fra bassengkanten:
"Ka??? E du hær fårtsatt??? Kå åfte kan du gjørr det hær?

Jeg syntes dette var litt festlig:) HUN var festlig!

Og ellers møtte jeg på ei dame oppi årene som med en kommentar som jeg burde slette fra hukommelsen min, men det representerer dessverre litt for godt hva slags syn noen dessverre fortsatt har av funksjonshemmede,så jeg må bare si det.
Denne damen hadde da fått med seg at jeg hadde blitt god i svømming og ville høre hvordan det gikk med konkurranser og slikt. Vår hyggelig samtale stoppet litt opp da hun sa: "Ja,det er jo godt du har noe å holde på med."
HOLDE PÅ MED??? Jada,Norges Svømmeforbund er snille som lar funksjonhemmede meg HOLDE PÅ MED svømming. Huff, litt irritert,men mest overgitt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar