torsdag 16. februar 2012

Sponsorsvømming

I dag er det torsdag og dagen er her! I dag skal nemlig klubben min arrangere Sponsorsvømming. Vi i klubben har vært rundt hos familie og venner for å spør om å bli sponset og gangen i det er slik:
Vi/Jeg svømmer i 30 minutter så fort jeg kan, mens jeg på forhånd da har skaffet meg sponsorer som sponser meg pr meter jeg svømmer. Eks: 10 øre per meter. Og når jeg håper på å kunne svømme ca 1200meter på de 30 minuttene,så blir det 120kroner.
De pengene vi får inn går til egenandeler, klubben og for å bygge en skole i Gambia.
Mange svømmeklubber velger å kun la inntektene gå til svømmerne og klubben, men vi har valgt å gi 10% til denne skolen. Målet for klubben er å få inn 230.000kr, for da er delen til bygging av skolen så stor at vi kan bygge HELE alene ! Fantastisk mål!!!
Samtidig synes jeg det er flott at inntekter blir skaffet på denne måten,ettersom vi er en av idrettene som "lider" under å bli nedprioritert av sponsorer som heller vil sponse fotball og lagidretter.

Klokken 19.00 hiver vi oss i vannet i dag. Gleder meg!!!

2 kommentarer: