tirsdag 5. juli 2011

Dag 2 og 3 i EM

Dag 2 og 3 er snart over og resultatene er sånn ca greie(for min del).
I går svømte jeg 100m bryst på 1.58,51. Tiden er hakket bedre enn den jeg hadde under VM i Nederland, og med tanke på at jeg ikke har trent på å svømme en bra 100m bryst,så kan jeg ikke være misfornøyd med den tiden:) Tiden holdt til en 5.plass. Samme plassering jeg har på EM på Island i 2009, bare at tiden mine var 2.02 da. Dvs at nivået har hevet seg ganske godt de 2 siste årene. Og DET er bare for svømmesporten!

Sånn ellers svømte Ingrid og Mina også 100m bryst i går. De kom begge til finale, og Mina kom på 4.plass.Mariann svømte også 50m fri(freestyle=crawl) og slo inn til en 5.plass.

I dag har jeg svømt 50m fri(freestyle=crawl). Men siden jeg svømmer butterfly noen tideler raskere enn crawl, valgte jeg å svømme butterfly. Rett og slett for å kjøre en test på fredagens løp (som er 50m butterfly). Jeg slo inn på tiden 42,67 dvs 6 tideler over pers. Ikke noe fornøyd med det, så jeg må jobbe med å holde lavere frekvens, for da vil jeg få bedre tak i vannet. Frekvensen min var på 62 (pr minutt) og den burde være en plass mellom 56 og 58. Med 62 i frekvens lå jeg bare å spant i vannet. Plasseringen ble 9.plass og jeg hadde ikke forventet noe annet. De andre lå suverent langt føre meg. Denne øvelsen var kun er bonusøvelse, som vi kaller det:)
Det var kun jeg som hadde øvelse i dag.

I morgen er det meg og Sarah som skal i action. Begge skal ha 200m medley.
Jeg svømmer kl.16.06 og her er linken slik at dere kan se det live og dere vil:) Onsdag altså!
Live- YouTube- EM

1 kommentar: