torsdag 25. november 2010

Snikstudenten

Da er vi allerede kommet langt uti denne uka og jeg har sunket inn i studenttilværelsen igjen. Skal ha en 10 poengs eksamen 14.des og hva er vel smartere da enn å begynne å lese?

Faget heter Helsepsykologi og er utrolig interessant. Hver ukedag skal jeg lese ett kapitel og gjøre oppgaver til det,så i følge planen min skal dette gå greit før 14.des. I går leste jeg om Stress og Mestring, mens i dag leste jeg om Personlighetstrekk og Sykdom. I morgen blir det Kroniske sykdommer.

Dagens lærdom: Fysisk aktive optimister lever lengre enn inaktive pessimister!

3 kommentarer:

  1. Men det store spørsmåle blir da: lever fyskisk aktive pessimister lengre enn inaktive optimister? :P

    SvarSlett
  2. Fysisk aktive pessimister vil fortere pådra seg psykiske sykdommer(eks. depresjon, angst, nedstemthet). Mens de som inaktive optimistene er høyere grad utsatt for livstilssykdommer (eks. hjerte-karsykdommer, overvekt).
    Og man dør raskere av eks hjerte enn av angst, så jeg tror det går an å si (ikke konkludere,for det er svært vanskelig i psykologien): At man kan anta at en fysisk aktiv pessimist lever lengre enn en inaktiv optimist.

    Greit nok svar? Hehe..

    SvarSlett
  3. Jeg har slått meg til ro med at jeg er en inaktiv optimist og får ta følgene av det..

    SvarSlett